Nördkulturen

Alla inlägg den 29 september 2012

Av David - 29 september 2012 11:48

När jag startade bloggen för ett halvår sedan lovade jag att en dag visa mig, så nu drygt 6 månader senare får jag väl hålla det löftet och ge ett ansikte åt bloggen. Jag gjorde ett sånt här inlägg för någon månad sen eller två men raderade det efter en stund för jag gillar egentligen inte att lägga ut kort på mig själv så här men ett litet kort kan jag ändå bjuda på.


 


Förutom mina uppenbara nörd intressen så tränar jag väldigt mycket på gym och älskar att fiska och vara ute i naturen. En av mina drömmar är att åka ut i vildmarken någonstans och tälta och bara vistas ute i den vilda naturen i några dagar. Självklart med medtagen mat och dryck så man klarar sig.

Musik älskar jag och har mycket bred musiksmak. Jag kan tycka om allt från gammal folkmusik från 20 talet till dagens moderna hits men artisterna som är mig närmast om hjärtat är Bruce Springsteen, Waylon Jennings, Johnny Cash, Chris Isaak och Mariah Carey.


En länk till min LAST.FM profil så ser ni vilken musik smak jag har

Av David - 29 september 2012 08:15

 


Allmänt

Skriven av Mark Millar, född 24 December 1969, som är en skottsk serietidnings författare just nu bosatt i Glasgow och mest känd för sitt arbete med DC:s The Authority och Marvels The Ultimates, Ultimate Fantastic Four mm.

Tecknaren heter Leinil Francis Yu ochär en filipinsk tecknare som började sin karriär med att arbeta för WildStorm Productions efter att han fått ögonen på sig genom att vinna något som heter Wizard´s Drawing Board Contest som senare ledde till att han fick jobba för MarvelWolverine och senare X-men.


Handlingen

En motorcyklist med ett huvud i brinnande flammor har åkt runt i USA och dödat rika och mäktiga män. Någon i Vita Huset vill att morden skall upphöra och hyr därför in Nick Furys Avengers, bestående av HawkeyeBlack Widow, War Machine, Tyrone Cash och den ökände Punisher. för att stoppa Ghost Rider. Detta team är ihopsatt för att göra de smutsiga jobb som The Ultimates inte kan göra, att döda. Men kan dom bli litade på när karaktärer av denna kalibern skickas ut i fält? Speciellt när The Punisher sympatiserar med deras måltavla, Ghost Rider.


     

Snabb bläddring genom boken


Min åsikt

Jag tyckte den va ok. Johnny Blaze (Ghost Rider) och Punisher, två karaktärer drivna av hämnden, i samma serie är aldrig fel. Men den lämnade inget bestående intryck hos mig. Det är det som är svårt med serier som varken är jättebra eller jättedåliga, man vet inte vad man ska skriva om dom för dom är inget annat än just... ok. Serien lämnade mig dock med en ny frågeställning angående karaktären Ghost Rider. Vad är han egentligen? Han är ingen superhjälte med superkrafter, han är ingen mutant, han måste vara Marvels enda övernaturliga väsen eller?


Betyg:    (Godkänd)

Kan köpas här: Bokus


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards