Nördkulturen

Alla inlägg den 17 september 2012

Av David - 17 september 2012 17:00

Jag tänkte starta en ny kategori här på bloggen kallad "I Rampljuset" då jag väljer ut ett monster, en människa, robot, cyborg, superhjälte.... ja precis vad som helst från allt inom serietidnings till film världen och sätter just den utvalda i rampljuset. Jag kommer skriva fakta och personliga åsikter och lite annat smått och gott. Jag får se vart denna blogg kategorin tar vägen, den kommer med all säkerhet utvecklas under tidens gång då jag kommer på nya ideér allt eftersom. Men håll ögonen öppna, på Onsdag tänkte jag posta den första.

Jag har inget system när jag väljer vem eller vad jag ska skriva om utan det kan bara vara något eller någon som helt slumpmässigt dyker upp i tankarna. Men en sak är säker i alla fall, det är att personen eller objektet jag skriver om, kanske landet Gondor i Sagan om ringen eller Romulan Empire från Star Trek, att alla har de en koppling till nördkulturen.


 

Av David - 17 september 2012 11:00

Ett Star Wars spel där man spelar en prisjägare i den undre världen av Couruscant. Jag tror detta kan bli riktigt bra och lite omväxlande då man för en gångs skull inte får spela en Jedi. Jag kan bara föreställa mig hur häftig miljö detta spelet kommer ha med en undre värld överflödig med kriminalitet, skabbiga barer och mörka bakgator i den gigantiska staden Couruscant.

Som alltid när det kommer till Star Wars spel är utgivarna och utvecklarna Lucasarts. Release datum är ej klart men någon gång under 2013 blir det. Förhoppningsvis kommer det släppas till PS3 så jag kan få uppleva det.


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards