Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Transformers The Game

Av David - 2 september 2012 09:44

I väntan på att mitt nybeställda Batman Arkham City ska anlända på posten tänkte jag ta mig tiden att recensera spel jag aldrig lyckades ta mig igenom, som fortfarande står i bokhyllan som ett hån gentemot min oförmåga att slå spelet och en bitande påminnelse att spel ibland kan besegra spelaren. Så det är till min stora skam att jag aldrig kommer kunna lägga detta spelet i kategorin Varvat spel här på bloggen. Skulle jag ta tag i det och verkligen bestämma mig för att slå spelet kanske jag skulle klara det, men det är helt enkelt för dåligt att jag vill inte ens titta på skiten! Ja detta är det absolut sämsta spelet jag har spelat på mitt PS3 än så länge. Jag tvivlade på att spelskaparna hade som motto att skapa ett fantastiskt spel som folk pratar om år efter att släppet skedde och som karvar ur sin egna nisch i TV-spels djungeln för att bli efterträdd av många mer episka uppföljare. Nej. Det var verkligen inte deras tanke alls. Jag får mer denna bilden i huvudet när jag tänker på släppet av denna styggelse till spel...


Det är en varm dag på kontoret när en av cheferna för något av utvecklings bolagen stormar in på frukostrasten fullt med papper under armen och en portfölj slarvigt stängd i andra handen. Arbetskamraterna ser att han är stressad och frågar vad som försigår varpå han släpper portföljen på golvet, slänger ner alla papper han hade under armen rakt ner på frukostbordet och välter ut en kaffekopp samt mosar en kladdig chokladmunk i processen. Han stannar upp några sekunder för att hämta andan och säger sedan...

"En Transformers film är på väg ut, vi måste komma ut med ett spel fort som fan!" Han kippar fortfarande efter andan mellan orden samtidigt som han börjar leta bland sina papper, numera befläckade med kaffefläckar och kletig choklad och visar upp ett skrynkligt A4 papper för en av spelutvecklarna med halvtaskiga skisser och halvfärdiga idéer.

"Vi har inte tid för finslipningar på denna mitt gott folk så se till att få spelet gjord rätt redan från start! Vi kommer inte ha tid att prova spelet själva. Men jag har fullt förtroende för er, vad skulle kunna gå fel?".........


..... Ja vad var det som gick fel? Varför har man en tidbegränsning på sig på varje bana att ta sig mellan olika punkter och på det ska man slåss mot alla sina fiender samtidigt? Varenda polis, varenda agent, varenda militär, varenda decepticon är ute efter att döda dig och dom samlas som en klump omkring dig och bara skjuter och skjuter och skjuter och skjuter. Ibland är du omringad av så många fiender att du inte ens kan röra dig framåt, så du får hoppa dig ut för att bli fri från dom, varför är det så?  Varför skjuter alla poliser, militärer och agenter just enbart på dig men ignorerar den onda decepticon transformern helt och hållet? Varför känns det som om grafiken inte är helt färdigutvecklad?

Detta är resultatet av ett framstressat spel just enbart för att haka på försäljnings hypen på den första Transformers filmen, inget annat! Jag rekommenderar inte detta spelet, det absolut sämsta jag spelat i modern tidsera!


 


Betyg:    (Fruktansvärt uselt!)

Favorit karaktär i spelet: Bumblebee är alltid cool, även i dynga som denna

Minnesvärd del i spelet: .......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards