Nördkulturen

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av David - 25 augusti 2012 15:47

Spelet är varvat men inte 100% avklarat. Jag löste inte The Riddlers alla utmaningar men om jag vill kan jag gå tillbaka och göra det. Det som satte stopp för mig var att jag hade missat att döda 3 Joker tänder inuti en byggnad och hur mycket jag än sprang och letade hittade  jag dom inte, men det hade absolut inget med storyn i spelet att göra så jag har inga problem med att släppa sånt.

Jag var lite fundersam innan jag började med spelet på hur dom kunde bygga ett spel baserat endast runt ett enda mentalsjukhus men det gick tydligen, och det gick att göra det bra! Superskurkar i olika serietidningar och filmer ser man endast oftast som onda, utan att tänka efter varför dom blev som dom blev, dom är bara onda helt enkelt, inget mer med det. Men här, i Arkham Asylum, där superskurkarna som The Riddler, Poison Ivy, Scarecrow och många mer blivit behandlade som patienter så får man, eller i alla fall jag, ett nytt perspektiv på superskurkarna att dom är inget annat än psykiskt sjuka människor som har antagit en identitet som matchar deras uppväxt och personlighet och det gillade jag skarpt med detta spelet, och med Batman överlag. Superskurkarna har inga superkrafter eller är omänskliga på något sätt, dom är bara sjuka individer med färgstarka personligheter. Jag tyckte om psykologi sessionerna som var inspelade på band som man hittade lite då och då, det gav extra krydda på alla de stora skurkarna och en lite djupare inblick i deras personligheter. För att inte nämna den underbara tecknarstilen på alla karaktärerna.

       


 


Betyg:    (Mycket bra)

Favorit karaktär i spelet: Harley Quinn tyckte jag va härlig. Hon var som en förvuxen liten flicka som inte verkade förstå allvaret i det hon höll på med och allt på grund av hennes kärlek till Jokern

Minnesvärd del i spelet: Alla superskurkarna och deras färgstarka personligheter.



Av David - 25 augusti 2012 14:09

När jag såg att ett South Park spel var på gång så blev jag lite tvkesam. South Park är bra som TV serie men hur kommer det funka som TV-spel? Jag vet att det finns ett Nintendo 64 spel om South Park men det har jag aldrig spelat. Efter att jag såg trailern på spelet måste jag erkänna att jag blev lite sugen. Spelet ska tydligen vara ett rollspel utvecklat av Obsidian Entertainment och utgivet av THQ. Det kommer säkert ändras men just  nu är release datumet satt någon gång i Mars år 2013.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards