Nördkulturen

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av David - 8 augusti 2012 16:18

Då har ännu en laddning med serietidningar kommit samt att jag köpt 2 nya tradepaperbacks från CDON respektive Bokus här i Sverige varav en av dom, Ultimatum, som jag redan har recenserat.


   


Avengers vs X-men Round 7 & 8

Jag kan fortfarande inte läsa dessa serier eftersom jag saknar första numret samt nr 4 men vi  har beställt dom från USA för ett par verckor sedan så de borde vara på ingång när som helst. Ska bli riktigt intressant att få börja läsa denna.


 


Avengers #28

Samma historia här som med AvX. Eftersom denna är en Avengers vs X-men tie-in så vill  jag helst inte läsa denna om det skulle avslöja något om handlingen. Jag har 3 - 4 nummer av Avenegrs som jag inte läst än på grund av detta så det är mycket som hänger på att jag inte fått det första numret av AvX än.


   


Transformers Robots in disguise #7

Transfomers More Than Meets The Eye #7

Fortsättningen på de två Transformers serierna jag prenumererar på. Det ska tydligen vara någon form av Decepticon month så jag antar att bäggre numrena handlar mycket om Decepticons.


 


Frankenstein, Alive! Alive! #1

Detta numret skickade dom fel till mig. Jag skulle ha fått #2 denna månad men istället skickade dom mig #1 second printing. Rätt tråkigt för jag hade sett fram emot andra numret.


 


Mass Effect Homeworlds #3

Jag läste ut denna tidigare idag och tycker att denna var nog den bästa av alla Mass Effect tidningar hittils. Denna serien släpps bara i 4 delar så nästa gång kommer det sista numret.


 


Excecutive Assisstant Assassins #1

Denna har jag också läst ut i skrivandets stund. Jag har varit nyfiken på denna länge. Den handlar om tjejer från en skola där dom tränar upp dom från ung ålder till något som kallas Excecutive Assistants. Vart namnet Assassins kommer in i sammanhanget har dom inte förklarat än men det kanske kommer i senare nummer.


 


He-Man and The Masters Of The Universe #!

Höjdpunkten denna månaden kommer från DC Comics! Men jag blev lite besviken för den va otroligt kort. Jag tror jag läste ut denna på 5 minuter och hälften av alla blad innehöll reklam. Men den kanske blir bättre nästa månad, detta var ju trots allt bara första numret.


   


Ultimate Comics: Spider-Man: Chameleons

Ultimatum

Två tradepaperbacks blev det denna månaden också. En av dom har jag redan recenserat. Ultimate Comics Spider-Man Chameleons är del 2 av Spider-man i Marvels ultimate universum. Jag har redan läst ut bägge dessa och en recension på Spider-Man kanske dyker upp inom en snar framtid.


Det  var allt för denna månad. Nu dröjer det några veckor innan nästa laddning med tidningar kommer.




Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards