Nördkulturen

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av David - 30 juli 2012 23:26

Jag hittade en så underbar cover på den låten Pippin sjunger på i den sista Sagan om ringen filmen, The Return Of The King när Gondors soldater ger sig ut i strid, med Faramir i täten, i ett desperat försök att återta det sista fästet mellan den gigantiska fiendearmén och Minas Tirith.




Home is behind

The world ahead

And there are many paths to tread

Through shadow

To the edge of night

Until the stars are all alight

Mist and shadow

Cloud and shade

All shall fade

All shall - fade.


Original låten från filmen


Av David - 30 juli 2012 10:10

När jag började spela det här spelet visste jag att jag hade ett episkt spel framför mig. Uncharted serien är spel i särklass som varje Playstation 3 ägare borde spela igenom. På min Heavy Rain recension skrev jag att det känns precis som om jag hade sett en skitbra thriller, men efter Uncharted känns det som om jag precis har upplevt ett skithäftigt action äventyr! Det finns dock likheter mellan de tre olika Uncharted spelen, förutom skifte i miljön och storyn så verkar ändå upplägget vara detsamma. Men inget ont om det, det funkar och jag älskar det! Jag sitter här och längtar redan efter ett fjärde Uncharted spel men det kanske är bäst att serien avslutas på detta viset, längtan efter mer istället för motsatsen.


 


Betyg: 5/5 (Episkt)

Favorit karaktär i spelet: Nathan Drake (Indiana Jones, släng dig i väggen)

Minnesvärd del i spelet: Det är svårt att välja mellan den sjunkande båten, det störtande planet, ökenvandringen, jakten på karavanen, det rasande templet... ja ni förstår säkert vad jag försöker få sagt här.




Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards