Nördkulturen

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av David - 28 juli 2012 12:23

Jag va i Göteborg igår och såg Bruce Springsteen live men självklart tog jag tillfälle i akt att besöka Science Fiction bokhandeln och Spel I Fokus för att inhandla lite nördgrejer. En av grejorna jag köpte var 3 st booster packs till World Of Warcraft The Trading Card Game och i ett av dom låg det ett kort som fick mina tankar att gå till TV serien The Big Bang Theory. Sheldon och grabbarna i den serien spelar ett trading card game som heter Mystic Warlords of Ka'a och i det spelet finns det ett kort som heter Enchanted Bunny som ska vara det sämsta kortet i hela det spelet, det ska vara fullständigt värdelöst, inte ens värt att slänga ut på spelbordet, allt det innehåller är en gullig bild. Precis ett sådant kort fick jag med i en av mina World Of Warcraft boosters igår och jag börjar undra, är det från detta kortet de kan ha fått sin inspiration till Enchanted Bunny? Kortet till vänster är Enchanted Bunny och kortet till höger är Baby Murloc.


      


Spelet Mystic Warlords of Ka'a är ett rent fiktionellt spel och existerar inte i verkligheten... det vill säga ända fram tills några fans till TV serien The Big Bang Theory skapade spelet på Facebook. Så vill du spela det spelet kan du leta upp det på Facebook och spela mot dina vänner. Själv avskyr jag Facebook så jag kommer aldrig kunna spela det.





Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards