Nördkulturen

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av David - 22 juli 2012 11:36

Ja då va det sista God Of War spelet varvat då. Eller kommer vi få se ett fjärde tro? Nu pratar jag inte om God Of War Ascension som släpps i Mars 2013 och som kommer utspela sig före alla God Of War spel utan ett fjärde, efter detta.

Vilket episkt spel detta va, från början till slut. Det började inte så dåligt heller. Man klättrade med Titanerna upp mot Mount Olympus och redan i början fick man möta den första bossen som va Poseidon. Väldigt storslagna miljöer och lagom svåra bossar och fiender, precis som ett spel ska vara. Det fanns dock en del av spelet som jag tyckte va lite extra svårt och det va delen då Kratos skulle kapa kedjorna till den stora labyrinten. Efter att man hade flugit ner i hålet, där de giganstiska kedjorna gick längs med, och undvikit fallande brinnande stenar samt utstickande brädor och järnbalkar så landade man till slut på ett ställe där man fick möta en stor ilsken brinnande hund som spottade ut mindre brinnande hundar som exploderade och på toppen av det hela ställdes man mot spelets svåraste fiender, Satyrerna, 3 stycken av dom. Efter många svordomar och ilskna utlåtanden om hur omöjligt detta spelet va så klarade jag det också till slut. Videon här nedanför visar vad jag pratar om. Det är inte jag som spelar på videon, jag har länkat till ett youtube klipp. Han på videon får det säkert att se enkelt ut, men tro mig, det va inte enkelt.


Den sista striden mot Zeus gav mig rysningar, det va en äkta episk strid! Lite tråkig miljö blev det bara när striden fortsatte inne i Titanen Gaia. Jag hade hoppats att man hade fått fortsätta hela striden uppe på paviljongen bland regnet och åskan. Jag har aldrig suttit med gåshud tidigare under dialogerna i slutstriden men det betyder ju bara att speltillverkarna verkligen har lyckats att skapa ett bra spel, ett episkt spel!


 


Betyg: 5/5 (Episkt)

Favorit karaktär i spelet: Hade jag haft denna bloggen och skrivit om när jag klarade av ettan och tvåan hade jag aldrig valt Kratos för jag tyckte inte om honom då, han dödade oskyldiga civila och visade ingen hänsyn till någon, men efter detta spelet finns det ingen tvekan: Kratos!

Minnesvärd del i spelet: Den slutgilltiga striden mot Zeus!

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards