Nördkulturen

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av David - 9 juli 2012 18:45

Det gick ju inte så bra då precis som jag hade förutspått, jag förlorade varje match men jag fick i alla fall vinna två omgångar, alltid nåt. En match är alltid bäst av 3 omgångar och varje match får hålla på i 50 minuter som max men det är väldigt sällan man håller på så länge i dom här mindre turneringarna tror jag. Jag fick dock 3 poäng när jag fick en *Bye* vilket innebär att jag fick hoppa över en match pga att någon hade droppat av (hoppat av) turneringen så det blev ojämt antal deltagare. Men jag klagade inte, det räknades tydligen som en seger. Resultaten blev 0-2, 0-2, 0-2, *Bye*, 1-2, 1-2.  Men jag kom ändå inte sist på turneringen, jag slutade på plats 22 av 24!


Tanken bakom min kortlek

Jag satt först och funderade på att göra en kombinerad vit/svart lek men fick inte ihop det riktigt bra så efter 10 minuter gav jag upp den idén och började kika på dom andra korten och märkte då att jag hade fått rätt många bra gröna kort och några blåa så det fick bli det. Man satt under tidspress också, man hade 30 minuter på sig att plocka ihop leken. Jag försökte basera leken rätt mycket kring en creature, Talrand, Sky Summoner som gör att jag får lägga ut en 2/2 Drake Creature Token varje gång jag kastade en Sorcery eller Instant. Men oturligt nog fick jag aldrig upp honom i någon av matcherna förutom i den sista matchen men då fick jag inte upp några sorcerys eller instants typiskt nog.


 

Talrand, Sky Summoner


Jag fick också ett kort som heter Rancor vilket var det mest omtalade kortet på hela turneringen. Men det va riktigt bra också. Väldigt billig att lägga ut och det försvinner aldrig heller. Varje gång det ska åka ut i ens graveyard får man plocka tillbaka det på handen istället. Det som saknades för mig va riktigt bra, starka varelser att lägga ut den på. Jag hade tagit med en Stormtide Leviathan men den är riktigt dyr att lägga ut och den fick jag aldrig upp heller.


   


            Rancor         Stormtide Leviathan

 


Jag fick alltid slut på creatures efter några rundor in i spelet och det berodde på att jag hade tagit med för många Sorcerys och Instants ihopp om att få ut Talrand, Sky Summoner rätt tidigt men det hände ju aldrig så ofta blev det så att motståndaren kunde slå mig utan att jag hade nåt försvar. Jag satte för stor tillit till ett enda kort helt enkelt, det var mitt stora misstag.


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards