Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Varvat Spel - Heavy Rain

Av David - 30 juni 2012 22:05

Detta måste nog ha varit rekordtid. Jag påbörjade spelet igår runt kl 15 - 16:00 och jag varvade det idag för ungefär en timme sedan. Men jag kunde inte sluta spela! Vilket spel detta va! Dom har gjort ett fantastiskt jobb med att skapa karaktärena och uppbyggnaden av stämningen i spelet. Det va faktiskt riktigt tungt att se huvudpersonen i spelet, Ethan Mars, desperat kämpa mot sitt förstånd samtidigt som han försökte rädda sin enda levande son som hade blivit kidnappad av Origami mördaren. En seriemördare som lämnar små pappfigurer, origami figurer, som enda ledtråd. Man fick också spela en FBI agent vid namn Norman Jayden som kämpar med ett drogberonde samtidigt som han försöker lösa fallet med Origami mördaren, man fick spela en privatdetektiv, Scott Shelby, som försökte lösa fallet åt offrens familjer och man fick spela en journalist, Madison Paige, som undersöker fallet och kommer nära inpå Ethan Mars och hjälper honom i sökandet efter sin kidnappade son


       

                       Scott Shelby           Madison Paige                 Norman Jayden    Ethan Mars


Spelet har ett unikt spelsätt och du får många olika alternativ att välja mellan i olika situationer om hur du vill att karaktärena ska agera och spelet ändrar sig beronde på vad du väljer. Vissa situationer va väldigt stressiga och påfrestande så du är hela tiden under press och när det blir strid gäller det att du har nerverna i kontroll och lyckas knappa in rätt knappsymboler som dyker upp på skärmen. I vanliga TV spel när du dör så börjar spelet om från en viss punkt, men dör du här med någon av karaktärena då är spelet över för dom, då är dom döda sen för resten av historiens gång.


 


Betyg: 5/5 (Episkt)

Favorit karaktär i spelet: Norman Jayden, FBI agenten tyckte jag va cool

Minnesvärd del i spelet: Allt från början till slut! Det känns precis som om jag har sett en skitbra thriller.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards