Nördkulturen

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av David - 26 maj 2012 14:39

Det händer mycket på serietidningsfronten nu. Bortsett från mina två första prenumerationer som jag skrev om för några månader sen har det tillkommit några nya. 


Avengers vs X-Men är en av dom nya. Phoenix är på väg tillbaka till jorden och Avengers misstänker att den är en kraft av total förintelse som kommer förinta jorden menats X-Men tror att Phoenix ankomst innebär mutantrasens pånyttfödelse och bägge vet att den har valt Hope Summers som sin värd.


 


Transformers More Than Meets The Eye

Detta blir min andra Transformers serie då jag redan prenumererar på Transformers Robots In Disguise. More Than Meets The Eye handlar om Optimus Prime och Rodimus Prime och några Transformers till som kraschade med sitt skepp på någon planet menats Robots In Disguise handlar om Bumblebee, Prowl och de andra som är tillbaka hemma på Cybertron i tron om att Optimus Prime och dom andra är döda.


REDIGERING (2012-06-25): Jag måste rätta ett misstag jag ser i det här inlägget och det är angående Transformers: More Than Meets The Eye. Jag  beskrev handlingen helt fel. För det första är inte Optimus Prime med och för det andra så har inte deras skepp kraschat, dom blev kastade till andra sidan universum av en anledning okänd för mig eftersom jag missade de tre första numren. Ledare ombord på skeppet är Rodimus och Ultra Magnus.


Mass Effect Homeworlds

Jag har inte spelat TV spelet så jag måste erkänna att jag har ingen aning om vad denna serie handlar om men jag uppskattar alltid en bra science fiction vilket jag misstänker att denna är. Utgivingen är limiterad men jag vet inte hur många nummer det kommer släppas till den än.


 


Vampirella

Sist men inte minst har jag äntligen fått tummen ur och börjat prenumerera på denna serie. Jag har funderat på denna länge men har tvekat vilket jag ångrar att jag gjorde för jag köpte första numret av den på en Comic app på min iphone och läste igenom den och den va grymt bra. Man kan säga att detta är en kvinnlig version av Blade eller att Blade är en manlig version av Vampirella eftersom hon skapades först, redan år 1969. Jag har köpt 8 gamla nummer från Tradera som jag väntar på och de numren jag inte lyckas få tag i köper jag bara på min app så jag kommer inte missa någonting.

Vampirellas ursprung är okänd men det finns två olika versioner av den. En är att hon kommer från en annan planet, befolkad av enbart en vampyr ras men planetens befolkning blev utrotad när en av solarna fick ett utbrott och vampirella lyckades fly till jorden. Den andra versionen är (som jag tycker är bättre) att Vampirella är född i  helvetet och dotter till Lillith, som i den Judiska mytologin är en kvinnlig demon. Men oavsett bakgrund så är hennes uppdrag att kämpa mot ondskan, mot andra vampyrer som lever på oskyldiga människors blod.


     

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards