Nördkulturen

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av David - 19 maj 2012 08:29

Det får bli ett snabbt blogginlägg denna gången för jag har lite bråttom iväg.


Ghostbusters

Ja vem minns inte dom här killarna? Vilken hit detta va när man var liten och jag antar att det fortfarande är ganska populärt. Jag va riktigt fascinerad av deras skjutvapen, men vilken liten grabb va inte det? När dom avfyrade sina vapen kom det ut en stråle i alla möjliga färger. Jag minns långfilmerna bättre än den tecknade serien men leksakerna som gjordes till den tecknade serien kommer jag väl ihåg för jag hade massor av dom. Favorit leksaken va på den gröna klumpen Slimer som också självklart va favoriten i serien. Jag tyckte dock inte dom använde Slimer på rätt sätt i långfilmerna. Jag har ett svagt minne att Slimer var typ deras husdjur eller något liknande, ett spöke dom tolererade att ha omkring sig men i långfilmen är han med en snabb sväng och blir infångad redan i början och sen är han inte med mer.


Blackstar

Denna serien har jag svaga minnesfragment av också. När jag av en slump råkade stöta på intro klippet på youtube kände jag igen den direkt! Det är en billig He-Man kopia, det märker man direkt men eftersom jag gillade He-Man när jag va liten så varför skulle jag inte gilla denna? Mer än så här kan jag inte berätta för jag minns inte mer om den.


Det får räcka med dessa två för tillfället. Jag ska iväg på ett träningspass, på återseende!

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards