Nördkulturen

Alla inlägg den 30 april 2012

Av David - 30 april 2012 20:56

Bravestarr

Bravestarr va en rymd western serie som handlade om en sheriff som hade många olika krafter att tillkalla när han behövde dom. Krafterna han besatt var "Eyes Of The Hawk", "Speed Of The Puma", "Strength Of The Bear" och till sist "Ears Of The Wolf". Det fanns actionfigurer att köpa på denna serien och jag minns att vi hade den grönhudade bartendern som bilden nedan visar. Men som vanligt fick jag googla fram bilden eftersom denna som alla andra leksaker från barndomen är nog slängda. En rolig grej att veta är kanske att skurken i denna serie, Tex Hex va en karaktär från Ghostbusters från första början men dom tog bort han ur den serien och satte honom som huvudskurk i Bravestarr istället.

 

Jag har inget direkt minne av några avsnitt från denna serie men skulle jag se dom idag skulle jag nog komma ihåg dom. Det är rätt så  konstigt tycker jag att jag minns så lite av vissa serier som ändå har betytt lika mycket för mig som serier jag minns glasklart som He-Man och Starzinger. Bravestarr är i alla fall en av dom stora serierna från barndomen, en som fastnade, om än inte detalerat, i minnet hos mig. Det finns en stor serie till från min barndom som va rätt betydelsefull för mig, men den tar jag nästa gång.


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards