Nördkulturen

Alla inlägg den 15 april 2012

Av David - 15 april 2012 07:50

M.A.S.K

M.A.S.K (Mobile Armored Strike Kommand) hanlade om ett gäng män med fordon som kunde förvandlas samt att alla hade varsina högteknologiska masker med olika egenskaper som slogs mot en brottslig organisation som kallade sig V.E.N.O.M (Vicious Evil Network of Mayhem). Dom fanns att köpa som leksaker när jag va liten men av någon anledning så köpte jag inte många av dom. Jag köpte på min favorit i hela serien, Brad Turner, eller som jag sa när jag va liten, han med motorcykeln. Ni ser han på bilden här nedanför. Tyvärr är det inte min utan jag fick goggla fram en bild på den eftersom min är nog slängd sedan många år tillbaka.


 

Jag kommer ihåg hur jag och mina barndomskompisar designade våra egna masker och sprang ut och lekte med i kvarteret. Det va på den tiden vi inte hade dataspel och TV spel (det fanns men det va nytt på marknaden så det va rätt dyrt) utan vi fick använda våran fantasi till att hitta på saker utomhus. M.A.S.K hade en av de bästa intro låtarna också som jag kommer länka till här nedanför. Jag har försökt få tag i denna på DVD med svenskt tal vilket verkar vara rätt svårt. Precis som med He-Man hittar jag den bara med engelskt tal.



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards