Nördkulturen

Alla inlägg den 2 april 2012

Av David - 2 april 2012 20:17

Kom precis på idén att skriva lite om alla de tecknade serier jag såg i  min barndom. Det kan bero på att jag har vuxit upp eller kanske inte men jag tycker att kvalitén på tecknade program har sjunkit till en fullständig hjärndöd nivå på senare år. Jag ska nog vara tacksam att jag växte upp på det härliga 80 talet, där de tecknade serierna fortfarande hade klass, istället för i dag då dagens ungar spenderar all sin tid framför MMORPG spel. Missuppfatta mig inte, jag gillar MMORPG men det finns en gräns. Det får aldrig komma ivägen för det verkliga livet (vilket i o för sig det helt underbara spelet Dark Age Of Camelot gjorde för mig för lite över 1 års tid i början på 2000 talet men det är en helt annan historia).


He-Man

Den mest klassiska av dom alla. Jag kom över säsong 2 på Sci-fi mässan för ett rätt billigt pris och det är jag glad för men än så länge känner jag inte igen ett enda avsnitt så jag antar att jag bara såg första säsongen som barn. He-Man va nog den hjälte jag hade mest leksaker på som liten och till min stora ånger har jag inte kvar en enda av dessa leksaker idag. Jag kommer ihåg att jag hade Skeletors slott som självklart var den skinande pärlan av alla He-Man leksaker. Andra He-Man leksker jag hade va Clawful, Evil-Lyn, Grizzlor, Leech, Man-E-Faces, Mantenna, Multi Bot, Orko, Panthor, Skeletor, Roboto, Sy-Klone och självklart He-Man och Battlecat. Det är säkert många jag har missat också.

Långfilmen på He-Man med Dolph Lundgren såg jag fram emot när den skulle släppas och jag minns hur förväntansfull jag va på den men ack så besviken jag blev på den när jag såg den. Orko va inte ens med i filmen, en av de stora huvudfigurerna. He-Man, Teela och Man At Arms såg inte alls ut som dom gjorde i den tecknade serien, dom påminde inte ens om dom. Det enda dom hade lyckats med i filmen va Skeletor men det räckte inte för att rädda denna hemska styggelse gentemot en 8 årig grabbs hemska besvikelse år 1987.




Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards