Nördkulturen

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av David - 31 mars 2012 20:36

Nu var det över för i år. Jag blev riktigt nöjd med mina inköp detta året. Jag brände lite pengar kan man säga men ibland måste man unna sig det lilla extra. Vi kom till mässan runt 12 tiden och då var det rätt mycket folk där. Lokalen va mycket större i år än vad den va för två år sen vilket va ett stort plus i kanten. En sak som jag reagerade på sist och som jag reagerade på i år är detta extrema överflöd av Star Wars leksaker det verkar finnas. Jag tycker synd om dom stackars satarna som fått för sig att samla på dessa för det verkar inte finnas någon ände på dom. Jag tvivlar på att någon av dom nånsin kommer komma upp i något samlarvärde. Som tur är så är man personligen bara en medelmåttig Star Wars fan så jag har aldrig kännt behovet av att samla på alla tusentals gubbar det verkar finnas.

Jag köpte inga autografer av skådespelarna som var på mässan. Det kändes som om det kunde kvitta. Nästa år hoppas jag dom får dit någon från Star Trek att skriva autografer.

Efter mässan blev det ett kort stopp på Science Fiction bokhandeln i Göteborg också där jag köpte ett seriealbum på Assassins Creed och en DVD film, The Whisperer In Darkness, baserad på en novell av H.P Lovecraft.


Bilder från mässan


       


     


Första bilden föreställer prinsessan Leia med två stormtroopers.

Andra bilden är Chewbacca, Boba Fett och Leia igen (antar jag) fast i en annan klädsel.

Tredje kortet är filmrekvisita. Jasons mask och machete

Fjärde bilden (som blev lite suddig) är en massa samlarfigurer som tex Gimli, Legolas, Alien mm

Femte bilden är en radiostyrd R2D2. Väldigt populär bland ungarna

Sjätte bilden är en stor modell av Iron Man. Svindyr kan jag tillägga

Sjunde bilden föreställer en stormtrooper. Han vände sig aldrig om så jag fick bara baksidan på bild


Bilden nedan är på alla mina köp från mässan och Science fiction bokhandeln. Jag kommer att beskriva alla dessa mer detaljerat i bloggen inom en snar framtid men jag tog en samlarbild på allting.


 

Från vänster till höger på bilden.


Längst åt vänster, Superman seriealbum som jag blev riktigt nöjd med. Kostade mig ca 200 kr


Ovanför superman, ett kortspel, som heter Seed, som jag aldrig hört talas om tidigare. Det va för lite äldre spelare tyckte jag försäljaren sa och det va billigt, bara 50 kr så det va värt att prova.


Bredvid superman, World Of Warcraft Trading Card Game. Ja namnet säger väl nästan allt. Ett kortspel på World Of Warcraft helt enkelt. Väldigt snygga kort. Ser fram emot att spela detta. Fick detta för 50 kr också, nytt, väldigt billigt med tanke på att det egentligen kostar 170 kr för ett starter pack.


Ovanför Warcraft TCG, DVD filmen jag köpte på Science Fiction bokhandeln, The Whisperer In Darkness, baserad på en H.P Lovecraft novell. Denna, som allt det andra, kommer komma upp på bloggen inom kort för mer detaljerad beskrivning.


Bredvid Warcraft TCG, Säsong 2 av He-Man. Tyvärr med engelskt tal, jag hade velat ha den med svenskt tal, så som jag upplevde den som liten, för den äkta nostalgi känslan. Jag tittade på ett avsnitt ikväll redan, jag kunde inte bärga mig, och samma rysning som jag hade när jag va liten går genom kroppen när jag hör He-Man ropa med sin mäktiga röst "By the power of Greyskull!!"


Ovanför He-Man, mitt första köp på mässan och den jag hoppades jag skulle hitta där. En samlardocka (eller en leksak om man nu vill kalla det för de men det gör inte jag) på ingen annan än Ezio Auditore! Denna är jag stolt över. Ezio är för tillfället min favoritkaraktär i hela TV-spels världen och detta är en bra början till min Assassins Creed samling.


Bredvid Ezio, seriealbumet jag hittade på Science Fiction bokhandeln på Assassins Creed. En fin kompletering till min påbörjade Assassins Creed samling. Jag har inte läst den än men jag tror inte den handlar om varken Altaïr eller Ezio. Men som sagt återkommer jag med denna också.


Och sist men inte minst, min Star Trek t-shirt! Det fanns att välja på blåa, röda och gula och jag va bara tvungen att välja den gula. Precis som försäljaren sa till mig med ett leende på läpparna: "Just like Captain Kirk, eh?"

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards